
Tarsus Üniversitesi, uzaktan eğitim sistemlerindeki yetkinliğini daha da ileriye taşımak amacıyla, bu alanda önemli çalışmalara imza atan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) ile çevrim içi bir istişare toplantısı düzenledi. Kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik atılan bu adım, dijitalleşme vizyonumuzun bir parçasıdır.
Microsoft Teams platformu üzerinden gerçekleştirilen toplantıya; KTÜ UZEM Müdürü Doç. Dr. Muhammet Berigel ve Öğr. Gör. Yavuz Kablan, KTÜ'nün bu alandaki derin tecrübesini aktarmak üzere katılım sağladı.
Tarsus Üniversitesi'nin üst düzey yönetici ve teknik birim temsilcilerinden oluşan geniş heyeti ise şu isimlerden oluştu:
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Tuğba Yolcu
Rektör Danışmanı Doç. Dr. Serkan Şahin
UZEM Müdürü Doç. Dr. Emrah Çetin
Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) Müdürü Öğr. Gör. Dr. Yusuf Korkmaz
Bilgi İşlem Daire Başkan Vekili Öğr. Gör. Veli Yıldız
Dijital Dönüşüm ve Veri Yönetim Ofisi Koordinatörü Öğr. Gör. Halim Burak Taşkın
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Temsilcisi Öğr. Gör. Fatma Özdemir
Odak Noktaları: Teknik Altyapı ve Sürdürülebilirlik
Toplantının ana gündem maddesi, KTÜ UZEM’in mevcut uzaktan eğitim mimarisi ve operasyonel süreçleri oldu. Tarsus Üniversitesi yetkilileri; özellikle teknik altyapı entegrasyonu, Moodle tabanlı Ders Bilgi Sistemi (DBS) uygulamaları, ders yönetim süreçlerinin etkinliği ve öğretim elemanlarına sunulan destek hizmetleri hakkında ayrıntılı bilgiler edindi. KTÜ ekibi, ekran paylaşımı ile sistemin işleyiş modelini ve kullanıcı deneyimini görselleştirerek uygulamalı bir sunum gerçekleştirdi.
Karşılıklı bilgi alışverişi sırasında, çevrim içi eğitim platformlarının sürdürülebilirliği, kullanıcı memnuniyetinin artırılmasına yönelik stratejiler ve sürekli teknik iyileştirmelerin önemi üzerinde duruldu.
Gerçekleştirilen bu verimli paylaşım, Tarsus Üniversitesi'nin uzaktan eğitimdeki kalite standartlarını yükseltme hedefine önemli bir katkı sağlamıştır. Toplantı, iki üniversite arasında gelecekteki olası iş birliği ve bilgi akışının güçlendirilmesi temennileriyle son buldu.